Veelgestelde vragen UBR|IPKD

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de dienstverlening van UBR|IPKD.

Vervoert de IPKD ook meubilair?

In principe vervoert de IPKD geen meubilair. Wij kunnen wel alles wat op een pallet of rolcontainer staat vervoeren. Belangrijk hierbij is dat een chauffeur de vracht volgens de arbo-regels kan hanteren.

Voor alle afwijkende transporten adviseren wij ruim van tevoren contact met ons op te nemen, zodat wij tijdig kunnen aangeven of en tegen welk tarief wij deze kunnen uitvoeren.

Hoe lang van tevoren moet ik transport aanvragen?

Als je vandaag de order bij de IPKD plaatst, wordt deze morgen uitgevoerd.

Hoe moet ik mijn zending verpakken?

Verpak je zending zo goed mogelijk tegen beschadiging. De wijze van verpakken kun je zelf bepalen. Let er wel op dat enveloppen door de brievenbus moeten kunnen. En het afleveradres moet natuurlijk duidelijk leesbaar zijn op de zending.

Hoe zwaar mag een pakket/doos maximaal wegen?

Het maximaal toegestane gewicht voor een pakket of doos per koeriersdienst is 25 kg, en het totaalgewicht is max 50kg. Is je zending zwaarder dan 50kg of bevat deze colli van meer dan 25 kg dan valt het onder transportdienst.

Ik wil meerdere opdrachten invoeren, moet dat per stuk?

Als er meerdere colli's zijn voor 1 adres, dan kun je 1 order invoeren. Daarin kun je aangeven hoeveel en wat voor colli je voor dit adres hebt. Als het meerdere adressen zijn, zul je elk adres als opdracht moeten invoeren. Mocht je zeer veel adressen hebben, dan kunnen wij deze ook voor je importeren. Informeer naar de mogelijkheden bij onze planners.

Is een 'handtekening voor ontvangst retour' ook een opdracht?

Je kunt dit aangeven bij de omschrijving. De handtekening is dan te raadplegen via de webshop. Voor onze planning is het prettig om te weten wat we moeten doen als de persoon die de handtekening moet zetten niet aanwezig is, of als het pand gesloten is. Hou er rekening mee dat onze chauffeur bij dit adres kan staan op een tijdstip waarop je niet bereikbaar bent. Wij willen dan graag weten hoe wij in dat geval moeten handelen. Alsnog door de brievenbus? Terugbrengen of misschien later opnieuw afleveren?

Ik wil de datum en/of tijd aanpassen, hoe kan ik dat doen?

Neem contact op met de planning en geef aan wat het moet worden.

Hoe kan ik mijn order verwijderen?

Een order volledig verwijderen kan niet. Je kunt je order wel annuleren.

Hoe kan ik zien wanneer en hoe laat iets is afgeleverd?

Als je de order opent, kun je zien wat de daadwerkelijke aflevertijd is geweest.

Het systeem herkent de postcode niet, wat nu?

De site controleert je invoer op basis van up-to-date postcodetabellen. De kans is dus groot dat je een verkeerd adres en/of postcode hebt ingevoerd. Ben je er na controle toch van overtuigd dat de gegevens correct zijn, dan kun je gewoon doorgaan. Eventueel kun je dit bij opmerkingen toevoegen. De planning is dan extra alert.

Ik heb een zending voor het buitenland, kan dat in het systeem ingevoerd worden?

Ja.

Waarom kan ik geen opdracht binnen 45 minuten plaatsen?

De IPKD heeft tijd nodig om je opdracht in te plannen en een chauffeur naar het afhaaladres te sturen.

Kan ik een eigen adressenbestand aanmaken?

Ja, je kunt zelf ophaal- en afleveradressen toevoegen, zodat je die gemakkelijk kunt selecteren tijdens het invoeren.

Ik wil mijn opdrachten kunnen doorbelasten. Kan ik ergens vermelden wie de opdrachtgever is?

Hiervoor kun je kostenplaatsen gebruiken. Je kunt dan per kostenplaats de orders eenvoudig doorbelasten. De gebruiker kan aangeven voor welke kostenplaats hij/zij een order invoert.

Hoort bij