InBeeld live! - BMW - dossiervorming voortaan volledig en uitsluitend digitaal

De eerste versie van het nieuwe trajectvolgsysteem InBeeld is live gegaan! Dit systeem ondersteunt Bedrijfsmaatschappelijk Werkers (BMW’ers) bij hun dossiervorming en het maken van rapportages. Met InBeeld gaan zij niet alleen over op een nieuw systeem, maar ook op een nieuwe manier van werken, met volledige en uitsluitend digitale dossiervorming.

InBeeld

De afgelopen maanden is er door het projectteam vanuit EC O&P/Bedrijfszorg en P-Direkt hard aan getrokken om in maart live te gaan. En dat is gelukt: sinds 26 maart is inBeeld in productie en kunnen BMW’ers van EC O&P en de Belastingdienst hun cliëntdossiers voortaan hierin opbouwen.

Voordelen van InBeeld

Door Het Nieuwe Werken (HNW) kon er al plaats- en tijdonafhankelijk geregistreerd worden. Veel BMW’ers hebben dan ook geen vaste werkplek en geen afsluitbare kast (meer). De stap naar volledige en uitsluitend digitale dossiervorming sluit goed aan op deze ontwikkeling. InBeeld faciliteert hierin; het draagt bij aan de kwaliteit van het hulpverleningsproces en voldoet aan de eisen van de beroepscode Maatschappelijk Werk. Voordeel is ook dat alle cliëntinformatie in één systeem staat, waardoor mogelijk is over 2018 (geanonimiseerde) informatie en rapportages te genereren voor beleidsdoeleinden. Voorwaarde hiervoor is uiteraard dat de cliëntinformatie volledig, juist én tijdig wordt geregistreerd.

Training werpt vruchten af

In februari en maart zijn trainingen gegeven om te oefenen met het nieuwe systeem én de nieuwe werkwijze. Ook was er een paar dagen voor de livegang nog gelegenheid om InBeeld alvast uit te proberen. De reacties waren overwegend positief: InBeeld blijkt in vergelijking met Regas verrassend eenvoudig te zijn in het gebruik, en ook de look & feel wordt als prettiger ervaren.

Maar ‘the proof of the pudding is in the eating’: we zijn natuurlijk heel benieuwd naar de ervaringen van BMW’ers met het gebruik van InBeeld in de dagelijkse praktijk. Voor vragen kunnen gebruikers in eerste instantie terecht bij hun key user; per team/regio is er een key user beschikbaar.