Werken voor Nederland zet overtuigend beste user experience neer

In het wervingsproces naar nieuwe medewerkers is het van uiterst belang dat er interesse wordt gewekt van de juiste doelgroep. Met als doel dat deze mensen bij jou komen solliciteren in plaats van bij een andere organisatie. Uit het onderzoek ‘Web Performance Scan Recruitment’, in november 2017 uitgevoerd door Web Usability Advice (WUA), blijkt dat Werken voor Nederland als meest favoriete werkenbij-website naar voren komt.

“Soepel en alles wat je moet weten staat duidelijk beschreven” – aldus een reactie van een respondent uit het onderzoek.

WUA_WerkenvoorNL

In dit onderzoek gingen 250 pas afgestudeerden en young professionals zich oriënteren op de werkenbij-sites van 21 toonaangevende bedrijven, waaronder ook die van Google, Tesla, ING en Heineken. Het doel van het onderzoek is in kaart brengen wat de digital experience is van potentiele werknemers die zich oriënteren op een geschikte baan. Werken voor Nederland heeft dit digitale user experience onderzoek gewonnen, gevolgd door Banen.Bol.com en WerkenbijPWC.nl. Dit onderzoek verricht WUA al 8 jaar en dit jaar werd Werken voor Nederland voor het eerst onderzocht onder de respondenten.

“Om de concurrentie te verslaan, moet je uiteindelijk in de volledige journey naar een baan een excellente digitale ervaring bieden” – Matthijs van den Broek, Head of Thought Leaderschip bij WUA

Opvallend

Uit reacties van deelnemers blijkt dat voornamelijk het gemak waarmee zij door de sollicitatieprocedure heen gaan, en de duidelijke taal die website gebruikt, eruit springen. Onder het thema ‘eerste indruk’ scoort de website van Werken voor Nederland erg goed onder de respondenten.

> Meer onderzoeksresultaten en detailinformatie leest u in de WUA Recruitment onderzoek 2017.

Werken voor Nederland
EC O&P werkt al jaren aan versterking van het imago van het Rijk als aantrekkelijk werkgever. De website Werken voor Nederland is de centrale plaats bij alle externe arbeidsmarktactiviteiten van de rijksoverheid en trekt maandelijks gemiddeld 200.000 bezoekers. Met een intensieve contentstrategie, gericht op doelgroepen, krijgen bezoekers bij een zoektocht naar bepaalde vacatures bijvoorbeeld achtergrondverhalen te zien die een beeld geven van de desbetreffende functie. Wilt u hier over meer weten? Neem contact op met Anouk Geldof.