Klachtrecht

Als vertrouwenspersoon begeleid je soms medewerkers die een klacht willen indienen over (medewerkers van) hun werkgever. Maar hoe gaat een klachtprocedure nu precies in zijn werk? Wat zijn de wettelijke kaders? En hoe gaat het in de praktijk? Welke rol heb jij zelf in een klachtprocedure?

Voor

Vertrouwenspersonen binnen het Rijk.

Daarom deze training

Deze training geeft je, mede aan de hand van casuïstiek, kennis van het klachtrecht. Daarnaast geeft het je inzicht in de rol van de vertrouwenspersoon tijdens een klachtprocedure. Daarbij wordt ook ruimte gegeven aan de uitwisseling van ervaringen met de andere deelnemers.

Hiermee kom je terug

Na afloop:

  • ben je goed op de hoogte van de (wettelijke ) regels betreffende klachtbehandeling, zoals titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht.
  • ben je voldoende bekend met de procedure van klachtbehandeling.
  • heb je een goed beeld van je rol als vertrouwenspersoon in een klachtprocedure.

Zo pakken we het aan

Tijdens de training maak je op een interactieve manier kennis met de juridische aspecten van het klachtrecht.  Vóór de sessie denk je alvast na over een casus uit je eigen praktijk. Deze casus kan dan tijdens de training worden ingebracht en besproken met de advocaat die deze training geeft en met je collega vertrouwenspersonen. 

Duur

Eén dagdeel interactieve (online) training.

Informatie

Meer informatie over kosten en inschrijven vind je hier.