Meld je aan voor de online themasessie over “Social”

#ikdoenietmeermee. Waarschijnlijk weet je gelijk wat hiermee bedoeld wordt. 2020 is het jaar waarin de impact van social media zich weer duidelijk laat gelden in al haar positieve en negatieve vormen. Tijdens deze themabijeenkomst richten we ons op de vraag: hoe kun jij meetbare impact maken via je social media kanalen? Met concrete voorbeelden en direct toepasbare tips laten we zien hoe je als organisatie aan de slag kunt met jouw wervings- en employer branding doelstellingen. Ook geven we tips hoe je je collega’s kunt activeren op social media. #doejijwelmee?

Sprekers: Tim van Waard, Ursula de Mol en Chrisje de Vries
Datum: maandag 2 november om 14.00 uur
Doelgroep: rijksmedewerkers
Locatie: online

Social trends + de impact van data

Duur: 15 minuten
Tim van Waard, digital marketeer bij Werken voor Nederland vertelt over de nieuwste trends op het gebied van social media. Data laat zien dat de kracht van het interne netwerk van je organisatie steeds belangrijker wordt. Zo zal LinkedIn zich steeds meer gaan richten op interne communicatie met je medewerkers en zal de rol van medewerkers als ambassadeurs nog belangrijker worden.

Instagram als extern intranet bij DJI

Duur: 20 minuten
Corporate communicatie en arbeidsmarktcommunicatie gaan heel goed samen: zet je medewerkers centraal in de aanpak op je social media kanalen. Chrisje de Vries, strategisch adviseur social media bij Dienst Justitiële Inrichtingen, laat met voorbeelden zien hoe zij met succes Instagram als extern intranet inzetten, ook bij gevoelige onderwerpen.

Praktische tips om zelf nóg succesvoller te worden op social media

Duur: 25 minuten
Je kent het wel. De mogelijkheden via social media kanalen zijn eindeloos. Weer een nieuw platform of een nieuwe hype. Maar waar moet je nu echt op gaan richten om je doelstellingen te behalen? Ursula de Mol, senior social media en content specialist, lid van het online team van Werken voor Nederland, deelt tips speciaal voor de platformen Linkedin en Instagram. Daarnaast deelt zij ook algemene tips op het gebied van data en strategie.

Na afloop: social media spreekuur

Duur: ong. 20 minuten, met uitloop
Heb je nog specifieke vragen over je eigen social media kanalen? Of heb je nog andere onbeantwoorde vragen? Na afloop van de sessie zitten de specialisten online klaar om je vragen te beantwoorden onder het genot van een drankje (dat je wel zelf zult moeten inschenken helaas).

Aanmelden

Aanmelden is alleen mogelijk voor rijksmedewerkers. Er zijn geen kosten aan verbonden.