Bijeenkomst (digitale) Meet-and-match

We organiseren (digitale) Meet-and-match bijeenkomsten waar kandidaten uit de Banenafspraak (en ingeschreven in het doelgroepregister van het UWV) en leidinggevenden van de Rijksoverheid elkaar ontmoeten. In een kort gesprek kunnen ze kennis met elkaar maken en elkaar spreken over talenten en kennis. Het doel is tot een match te komen.

Ter voorbereiding van dit gesprek maken we een match met beschikbare kandidaten. Deze match vooraf in combinatie met het persoonlijke gesprek maken vaak het succes van de (digitale) Meet-and-match. Van de kandidaten komt 75% tot een vervolggesprek.

“Als recruiter bij Team Diversiteit & Inclusie kijk ik welke kandidaten goed aansluiten op de behoefte van een ministerie. Ik kijk verder dan het cv” -Xiomara Koenders, recruiter Team Diversiteit & Inclusie. Lees het nieuwsbericht

Altijd de beste match voor opdrachtgever en kandidaat

In de voorbereiding zorgen we ervoor dat kandidaten worden gematcht op de behoefte van jouw organisatie, die we eerst samen in kaart brengen. Matchen is maatwerk. Ook met alle kandidaten voeren we eerst een (intake)gesprek om een beeld van de kwaliteiten te krijgen. Achter elk cv zit een verhaal. Zo kunnen we talenten en kennis aan de voorkant aan elkaar koppelen.

Bijeenkomst: persoonlijk contact en eerste terugkoppeling

De gesprekken tussen kandidaten en leidinggevenden tijdens de (digitale) Meet-and-match bijeenkomst creëren draagvlak. Talenten worden zichtbaar en er kan een directe link worden gelegd naar taken. Daardoor is na het gesprek al snel voor beide partijen helder of er een mogelijke match is.

Organisatie (digitale) Meet-and-match

Wij organiseren Meet-and-match bijeenkomsten op jouw locatie of in digitale vorm. Het is mogelijk de bijeenkomst alleen voor jouw organisatie te organiseren; vaker maken we een combinatie van meerdere rijksorganisaties die deelnemen.

Het voordeel van een bijeenkomst op locatie is dat de kandidaat op bezoek komt en daarmee een eerste indruk krijgt van sfeer en werkomgeving. Een digitale Meet-and-match bijeenkomst heeft het gemak dat de ontmoeting plaats-onafhankelijk kan plaatsvinden. De bijeenkomst kan worden opgezet op kleine schaal, met bijvoorbeeld vier of acht kandidaten.

Wie doet wat:

  • Wij organiseren de (digitale) Meet-and-match bijeenkomst en het contact met de kandidaten;
  • Wij zorgen (vooraf) voor passende matches van vraag en aanbod en hebben contact met de kandidaten;
  • Je kunt zelf collega-leidinggevenden of HR-professionals betrekken. Wij informeren in een (online) kick-off alle betrokken collega’s over wat ze kunnen verwachten van de (digitale) Meet-and-match bijeenkomst;
  • Tijdens de bijeenkomst op één van jouw locaties, regel je de faciliteiten, zoals aanmelding en consumpties;
  • Tijdens een digitale bijeenkomst werken we met een online webbased tool, waarmee gesprekken persoonlijk en AVG-proof gevoerd kunnen worden;
  • Na afloop van de bijeenkomst laat je weten welke kandidaten jullie uitnodigen voor een (online) vervolggesprek;
  • Wij blijven alle kandidaten altijd volgen en houden contact.

Regionale bijeenkomsten door heel Nederland

Naast maatwerk per organisatie, organiseren we regionale (digitale) Meet-and-match bijeenkomsten. Daarvoor benaderen we diverse rijksorganisaties uit een bepaalde regio.

Samen met collega’s van Samenwerking Rijk Noord organiseren we in de noordelijke provincies de (online) bijeenkomsten.

Kosten

Het faciliteren van een (digitale) Meet-and-match bijeenkomst valt onder de voorfinanciering (ook wel budgetfinanciering genoemd). Organisaties die geen dienstverleningsafspraak (DVA) met ons hebben afgesloten, kunnen op basis van een offerte gebruikmaken van deze dienstverlening. Kosten staan in onze Producten en dienstencatalogus.